سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا استفاده از معاملات الگوریتمی در حال افزایش است؟

 

چرا استفاده از معاملات الگوریتمی در حال افزایش است؟

کاملا خودکار هستند ; معاملات الگوریتمی کلیه فرآیندهای مربوط به انتخاب دارایی، شناسایی جزئیات معاملات، انجام سفارش، مدیریت سرمایه و حتی خروج از معاملات را به صورت اتوماتیک انجام می دهند

نشان دادن احتمال موفقیت : الگوریتم های معاملات با استفاده از داده های تاریخی بازار، میزان خوب بودن یک استراتژی و به نوعی احتمال موفقیت در معاملات را بررسی می کند

انجام معاملات به صورت مداوم و صرف نظر از زمان : کامپیوترها به خواب نیازی ندارند در نتیجه الگوریتم های معاملاتی شما می توانند همیشه به فعالیت خود ادامه دهند به شرطی که بازار باز باشد.

دقت بهتر و اشتباهات کم تر : در معاملات الگوریتمی حداقل دخالت انسان وجود دارد بنابراین احتمال بروز اشتباهات خطرناک که به صورت غیر ارادی و ناخودآگاه هستند کاملا از بین می روند.

تاثیر کمتر عواطف انسانی در انجام معاملات : شاید مهم ترین مزیت وجود الگوریتم ها این باشد که تا ثیر عواطف انسانی مانند ترس، حرص و آز و عصبانیت را بر روند معاملات و نتیجه ی آن کاهش می دهد.

استراتژی های رایج مورد استفاده در معاملات الگوریتمی

استراتژی بازگشت به میانگین (mean reversion ) :قیمت یک دارایی در معاملات الگوریتمی  با وجود نوسانات بالا و پایین، یک میانگین بلند مدت دارد. هنگامی که قیمت به زیر میانگین حرکت می کند انتظار می رود که مجددا به سمت میانگین افزایش یابد و این یک فرصت خرید را ایجاد می کند از طرف دیگر اگر قیمت به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از میانگین حرکت کند انتظار می رود که مجددا به سمت میانگین برگردد و این یک فرصت فروش را ایجاد می کند

استراتژی شکست (breakout) : هدف از یک استراتژی شکست در معاملات الگوریتمی درواقع بهره مندی از افزایش شتاب قیمت است که اغلب یک شکست را به دنبال دارد.

استراتژی دنبال کننده روند (trend following ) : هدف از این استراتژی، بهره مندی از نوسانات در روند بازار است. روش های مختلفی برای شناسایی نقطه عطف و روند مثبت وجود دارد که برخی از ابزارهای مورد استفاده در این زمینه سطوح حمایت و مقاومت، اسیلاتورها و خط روند هستند.