سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قابلیت های هوش مصنوعی در معاملات بورس

 

قابلیت های هوش مصنوعی در معاملات بورس

در مقایسه با ربات هایی که باید دائماً پیکربندی شوند، هوش مصنوعی اینگونه نیست و می تواند به طور مستقل و بدون دخالت انسان به فعالیت هایی مانند پیاده سازی استراتژی های معاملاتی و همین طور تست و اصلاح آن ها بپردازد.

در اینجا چند مورد از قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی که منجر به بهبود عملکرد تریدر ها، کارگزاران، صندوق ها و مشتریان شده است عبارتند از:

  • جمع آوری اطلاعات از اخبار، شبکه های اجتماعی، وب سایت های موضوعی جهت بهره برداری از آن ها در تحلیل بنیادی
  • پردازش داده های بازار و شاخص های بازار سهام برای استفاده در تحلیل تکنیکال
  • افزایش سطح آگاهی در مورد سرمایه گذاری های میان مدت
  • مدیریت سبد دارایی و متنوع سازی آن
  • رتبه بندی تحلیلگران، بررسی عملکرد آن ها هنگام انتخاب بهترین استراتژی ها و اینکه چه نتیجه ای را کسب کرده اند
  • ساخت مدل های رفتاری در هنگام آشفتگی بازار
  • شناسایی موارد تبانی و دستکاری در بازار

هوش مصنوعی چگونه سبب ایجاد استراتژی های معاملاتی می شود؟

جمعآوریداده: هوش مصنوعی با استفاده از جمع آوری داده‌های تاریخی متوجه می شود که بازار فعلی چگونه به رویدادهای گذشته واکنش نشان می دهد تا بتواند استراتژی های معاملاتی خود را بر اساس آن ها تنظیم کند. معمولا داده های دریافتی مانند ساختاری آشفته به نظر می رسند اما در چنین ساختاری کاملاً مشخص است که رویدادهای گذشته می توانند روند حال و آینده را تحت تاثیر قرار دهند.

سازماندهی داده ها : مرحله ی بعدی پس از جمع آوری داده ها، سازماندهی و تقسیم آن ها به گروه های خاص است. دو مجموعه داده وجود دارد، یک مجموعه داده آموزش و یک مجموعه داده آزمایش. مجموعه داده های آموزش جهت تنظیم الگوریتم ها قبل از شروع فرآیند تست در نظر گرفته شده است. پس از کالیبره شدن الگوریتم ها، استفاده از مجموعه تست یا آزمایش فعال می شود.

ساخت الگوریتم معاملاتی : الگوریتم ها معمولا به پیش بینی قیمت دارایی ها می پردازند، روش های زیادی برای ساخت الگوریتم پیش بینی وجود دارد با این حال بیشتر آن ها سعی می کنند مسئله را ساده کنند و یک مدل را به عنوان پیش بینی طراحی کنند.